Frågor & svar

Frågor om beställningsprocessen

Kan jag också beställa per telefon eller e-post?

Naturligtvis! Vi hjälper dig gärna med din beställning. Observera att vi inte kan erbjuda dig alla betalningsalternativ när du beställer via telefon eller e-post.

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse via e-post?

När beställningen är klar skickar vi alltid en orderbekräftelse via e-post. Om du inte fått ett e-postmeddelande några minuter efter att du gjort en beställning kan det vara ett tekniskt problem eller det kan vara ett problem med din e-postadress. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

Kan jag avbryta min beställning?

Så länge din beställning ännu inte är i produktionsprocessen kan vi avbryta beställningen. Skicka ett e-postmeddelande med ditt beställningsnummer.

Kan jag ändra min beställning?

Så länge din beställning ännu inte är i produktionsprocessen kan vi ta hänsyn till dina ändringsönskan. Skicka ett e-postmeddelande med ditt beställningsnummer.

Kan jag returnera min beställning?

Varorna som beställts hos canvarto produceras alltid måttanpassade enligt kundens specifikationer. Det finns därför ingen ångerrätt eller rätt till återvändande.

Vad ska jag göra om jag har en reklamation?

Det är bäst att informera oss om produktdefekter eller produktionsfel skriftligen till support@canvarto.com. Om möjligt, dokumentera defekterna med bilder. Defekta produkter ersätts omedelbart utan kostnad.


Frågor om betalning, leverans och frakt.

Vilka betalningsalternativ finns det?

Som betalningsmetoder erbjuder vi kreditkort (Visa, Mastercard och American Express), PayPal, omedelbar banköverföring, förskottsbetalning och köp på faktura.

Hur länge tar leveransen?

Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar.

Hur kan jag kontrollera leveransstatusen?

När din beställning är klar får du en leveransbekräftelse via e-post med ett spårningsnummer. Med detta nummer kan du spåra statusen för ditt paket när som helst.

Kan jag få canvastavlan skickat till en annan mottagare i present?

Du kan ange en annan leveransadress. Presentförpackning är för närvarande inte tillgänglig.

Vad ska jag göra om leveransen är skadad?

Kontrollera produkten på eventuella transportskador genast efter det du mottagit produkten. Transporten är tillräckligt försäkrad och din produkt kommer att ersättas. Kontakta oss så snart som möjligt.


Andra frågor?